Döglődik a Pocket Wizard?

A ma felmerült hírek szerint a cég átstrukturálta működését, nem kevés alkalmazottat bocsátott el és mindezt a lassú gazdasági növekedésre és a növekvő konkurenciára fogta.

Három-négy évvel ezelőtt a Pocket Wizard volt az egyetlen minőségi rádiós kioldó gyártó a piacon, a technológiát használó profik egyértelmű választása. Akkortájt a hasonló kínai kioldókat “Poverty Wizards”-nak becézték (szabad fordításba a szegény ember Pocket Wizardja), közös jellemzőjük a gyenge megmunkálása, a rövid hatótáv és a megbízhatatlanság volt.

Az olcsó kínai kioldók mára azonban nem hulladékok többé, egynémelynek komoly disztribúciós hálózata is van a világon, így a PW kemény konkurenciával kellett szembenézzen.

A lightingrumours.com weboldal információi szerint az LPA Design a Pocket Wizard márka tulajdonosa egy rakás alkalmazottat bocsátott el, mindezt arra hivatkozva, hogy az eladásaik az előrejelzett szint alatt maradtak világszerte. Tim Neiley emailben tájékoztatta disztribútoraikat arról, hogy a cég felfüggesztette együttműködését az Inovanti nevű sales és marketing tanácsadó céggel, mellyel egyébként 18 éve együttműködtek. Neiley kihangsúlyozta, hogy ez nagy csekély hatással lesz a viszonteladói kapcsolatokra. Levelében Neiley a megváltozott vásárlói szokásokra, a gyenge eladásokra és a világszerte tapasztalható gyenge gazdasági talpraállásra hivatkozott, továbbá kitért arra, hogy a cég néhány alkalmazottjától is megvált, hogy csak a mérnöki fejlesztésekre tudjon fókuszálni.

A pletyák azonban azt emlegetik, hogy 20 vagy több alkalmazottat is elbocsátott a cég, ami nem kevés ha azt nézzük, hogy a vállalat összlétszáma kevesebb mint 50 fő volt eredetileg. A kirúgások a top vezetést is érintették, David Schmidt a sales- és marketing alelnök is távozott, jelenleg szabadúszó fotográfusként dolgozik.

A kirúgást ugyan senki nem tette nyilvánossá, de éles szemek kiszúrták, hogy januárban és februárban elég sok PW dolgozó LinkedIn oldal profilja változott meg: technical support specialisták, marketing koordinátorok, termelési/javítási menedzserek, designerek, mérnökök és logisztikai munkatársak írták be 2014 első két hónapját, mint a PW-nál töltött utolsó hónapjukat.

A Pocket Wizard egyeduralma régen lejárt. Hiába lett a márka ipari sztenderd, hiába vált a neve a rádiós vakukioldás szinonimájává, hiába építették be olyan nagy világítástechnikai világmárkák a PW technológiát a termékeikbe, mint a Sekonic, a Profoto, a Dynalite és a Bowens, az elmúlt években nem láttunk más, mint hogy a Pocket Wizard küszködik a kínai konkurenciával, akik egyre szofisztikáltabb rivális termékeket adnak ki a PW-nál jóval alacsonyabb áron. A PW-nak volt egy gyenge próbálkozása ez ellen, amikor bemutatták a PlusX “fapados” kioldójukat, de sajnos ezért csak a korábbi PW-fanok lelkesedtek, piaci részesedést azonban nem tudtak szerezni általa, ugyanis a PlusX ha tudásban nem is (megbízható működés, extrém hatótáv), de konstruckióban elmarad a kínai konkurenciától (rossz kialakítás, beragadó Teszt gomb, vakupapucs hiánya stb), ám ehhez képest drágább nála.

Nem tudni tehát, hogy mi lesz a Pocket Wizard jövője. Én személy szerint már régóta nem értem őket. Amikor még egyeduralkodók voltak, érthető volt a 100ezer forint feletti árcímke. Az utóbbi időben azonban nem hallani mást, mint hogy a Pocket Wizard továbbra is ennyibe kerül, fejlesztés a kínai termékekehez képest gyakorlatilag nulla, megállt, ráadásul számos felhasználó inkompatibilitási problémákra panaszkodik. Ezzel szemben a kínai kioldó gyakorlatilag plug-and-play módon működik és töredék áron kapható.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.