MEGOSZTÁS

Köszönet a beszámolóért Katona Gábornak!

Helyszín: Tápióbicske MX Track

Viharos szeles, felhős, néha esős időjárás. (És a hajam még
mindig tarja a formáját)

Felszerelés:

– Canon 6d

– Canon EF 70-200 F2,8 L USM

– 2db Yongnuo 500YN EX rendszervaku

– 1db Yongnuo YN568 EX II. rendszervaku

– 4db Yongnuo YN-622C vezeték nélküli ETT-L vakukioldó

Az volt a célom, hogy a megszokott motoros képeket egy kicsit más „megvilágításban” mutassam meg, szerettem volna kicsit stúdió hatást elérni úgy, hogy egy általam kiválasztott kanyarban több vakut is kihelyezek. Sajnos arra nem volt lehetőség, hogy állványra rögzítsem a vakukat, mert az erős szél miatt biztos, hogy eldőltek volna, jobb híján természetes állványokat használtam, konkrétan gumipókkal felkötöttem őket egy-egy fára. Ez abból a szempontból előnytelen, hogy maga a kanyar kb. 8-9 méter széles és ahány versenyző van, annyi féleképpen veszik a kanyart. Valamelyik külső íven megy, alamelyik belső íven, vagy épp a kettő között. Azt sem lehet tudni előre, hogy az adott íven mikor fog a versenyző gázt adni, ami pont a lényegét adná egy ilyen képnek, vagyis pont azt a pillanatot elkapni, amikor kigyorsítás közben kapar és dobálja a földet. Más szóval elég nagy területet kel bevilágítani fényes nappal kis vakukkal úgy, hogy a záridő jóval kisebb, mint a váz vakuszinkron ideje, ergó, még kisebb teljesítményt adnak le a vakuk. Ebben a szituációban is hasznos az ETTL, hiszen az általam
beállított ISO, rekesz és zársebesség mellett a fényviszonyok másodpercenként változtak a gyorsan átvonuló felhők miatt, nem kellett mindig odamenni a vakukhoz és állítgatni rajtuk, elég volt egyszer bekalibrálni a vázon, hogy melyik csoport mekkorát villanjon, a többit a fénymérő elintézte.

Mint említettem, mindegyik motoros a kanyar különböző pontján érdekes, ezért nem egyformák a képek, mert mindegyikük másik zónán ment át, ezáltal máshogy világították meg őket a vakuk.

Mind három kép ugyanabban a kanyarban készül, a kép bal oldalán a külső íven van 2db vaku, jobb oldalt a belső íven pedig 1db. A vakufejek zoomállása 35mm volt, hogy viszonylag nagy teret tudjanak
bevilágítani. A bal oldali vakuk „B” csoportban voltak, gondoltam majd azok világítják át ketten a repülő földet, de sajnos ezek a versenyzők nem úgy mentek, ahogy én szerettem volna. Jobb oldalt
pedig az „A” csoportos 1db vaku. Egy picit a „B” csoport javára tekertem a kompenzációt, hogy az legyen dominánsabb, ennek ellenére elég kiegyenlített fényeket kaptam, amit így utólag nem bánok.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here