MEGOSZTÁS

Jaja, Transformers, mert átalakul, kicsiből naggyá. Ha azt írom AGT214, valószínűleg a kutyát sem érdekelné, de legalábbis senkinek nem lenne fogalma arról, hogy milyen praktikus állványról beszélünk.

Az Induro új szériás Grand Turismo állványait – mint ahogy a család gyűjtőneve is sugallja – utazáshoz kitalálták ki. A hagyományos mosóporokhoz állványokhoz képest ezek annyi extrát tudnak, hogy máshogy kell összecsukni őket, ezért a szállítási méretük jóval kisebb. A dolog lényege, hogy az állványnyakat fel kell húzni, és a lábakat nem csak simán összecsukjuk, hanem 180 fokban visszafordítjuk, így szállításkor a talpak felfelé néznek, így az állvány összecsukva egy “nyaknyi” hosszú lesz. Nyaknyi…ezt a szót… 😀

A tesztelt AGT214 példány típusszáma azt jelenti, hogy A, mint alumínium alapanyag, GT, mint Grand Turismo, 21, mint 2-es széria vagyis az Induro kínálatából (11-41-ig) a második legkisebb állványtípus, és 4, mint négy tagból álló, teleszkópos lábak. Ezzel azt hiszem mindent el is mondtam, vége a tesztnek, köszönem a figyelmet.

Na jó nem. Az alábbi képeken nem teljesen igazságosan egy 3-as szériás állvánnyal hasonlítottam össze, ráadásul egy háromtagúval, ami ugye egy kategóriával nagyobb és egy fokkal masszívabb. (Hozott anyagból dolgoztam, ez volt itthon). Merthogy minél többtagú egy állvány, annál kisebbre lehet összecsukni, ellenben annál kevésbé masszív. Ez mindig is ilyen volt, vagy hordozhatóság, vagy masszivitás, valamelyik kezünkbe harapni kell sajnos.

Az Induro AGT214 esetében egy relatíve kis állványról beszélünk, leginkább kompakt, bridge és MILC gépekhez ajánlanám. Maximális magassága 162,6cm, terhelhetősége ugyan “jó indúrósan” 14,5kg, ami a nagyobb állványokkal helyezi egy ligába, de azért maradjunk a realitások talaján. Az állványt kézbe véve, kinyitva azért érezni, hogy ez nem komoly nagytelés szettek alá készült. Ez nem azt jelenti, hogy gagyi lenne, lényegesen masszívabb, mint például egy Velbon Sherpa 750 (ilyenem volt régen, ezért ehhez hasonlítom). Szóval nem két véglet van, a gagyi, meg a masszív, mondjuk úgy, hogy én annak idején ágyúval lőttem verébre és vettem egy AT313-at egy komoly Cullmann gömbfejjel, így ehhez képest elég sok állvány tűnik…mondjuk úgy egyszerűnek. Cserébe az én szettem nem az a cipelős fajta, kocsiból ki, kocsiba be, oszt’ ennyi, közel 4kg, az Induro AGT214 meg fejjel együtt alig több mint 2kg, szóval túrázáshoz, kiránduláshoz inkább ez. Ha esetleg stabilitás probléma merülne fel, ennek is találunk az alján állványsúly kampót, oda lehet akasztani a ballasztot. Lábakon egyébként az Induro egyedi, “félfordulós” szorítói vannak, ezekre mindig azt szoktam mondani, hogy a kioldáshoz és szorításhoz elég egy akkorka csuklómozdulat, mint a motorokon a gázkarhúzás. A gyártó szerint egy fél fordulat, saját tapasztalat szerint elég egy negyed is.

A szettben kapható fejre ugyanezeket tudnám elmondani, nem rossz, de nem is a legjobb, a vízszintes forgatás nagyon finoman működik, de a gömbfej része már némileg darabosabb mozgású egy komolyabb gömbfejhez képest, viszont jól szorítható, biztosan fogja tartani a felszerelést. Súrlódásszabályzóval nem szerelték fel, vízszintmérővel és gyorscseretalppal viszont igen, utóbbiban a gépváz rögzítő csavar érmével működtethető a legkönnyebben.

Libellát az állvány vállán is kapunk. Apropó váll, itt találjuk a nyakat szorító, szintén induros, hatalmas csavart, és ha már a nyaknál tartunk (micsoda átktötés!), megemlíteném, hogy az állványban gyárilag hosszú nyak van, de a hordtáska oldalzsebében kapunk hozzá rövid nyakat is, ami természetesen a masszivitást növeli. Ezzel csak egy probléma van, hogy összecsukáskor nem hagyhatjuk benne, mert rövid nyakkal nem lehet rendesen összezárni a lábakat, ugyanis útban van a gömbfej. Épp ezért kell a hosszú nyakat kihúzni teljesen az összecsukáshoz, hogy a fej a vékonyodó lábvégekhez kerüljön és összecsukáskor legyen elég hely neki, az állvány vállánál már szűkebb a hely, szóval ha rövid nyakkal akarjuk összecsukni, le kell csavarnunk a gömbfejet.

A táskában találunk még ehhez való vállpántot, továbbá szerszámos szütyőt, amiben kulcsok és a talpakra való lábtüske leledz. Innen nézve azért elég fullos a felszerelés, nem sok állványhoz adnak gyárilag kétféle nyakat, kényelmes, bélelt, gyöngyvászon hordtáskát, szerszámoskészletet és lábtüskét. Mondjuk 89.900 Ft-ért adjanak is! Ennyi az ára az extra-hordozhatóságnak. A CGT vagyis ugyanez az állvány csak szénszálas változatban már 138ezer Ft, viszont 1,89kg.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here