Drámai világítási trükk a Bowenstől

Tony Corbell az alábbi videóban bemutatja, hogyan lehet drámai portrévilágítást elérni, melyhez négy vakut használt fel.

Röviden a következő felállást mutatja be:

  1. Egy reflektoros, méhsejtrácsos vaku megy a modell arcára, mint főfény. Kemény fény, ráadásul a méhsejtrács miatt a fény ún. hotspotja (legvilágosabb foltja) nagyon kicsi, így ügyelni kellett arra, hogy a modell ne mozdítsa ki az arcát ebből a hotspotból
  2. Egy féligáteresztő sötét anyaggal kicsit kimaszkolták a főfény egy részét, a modell vállaitól lefelé, hogy tényleg csak az arcán legyen a fény nagyrésze.
  3. Egy méhsejtrácsos softboxszal alulról derítették a modell hasa, alkarja környékén lévő sötét árnyékokat, de csak gyenge teljesítményen, hogy “épp derengjen valami”.
  4. Két méhsejtrácsos, reflektoros vakuval egy-egy foltot világítottak a háttérre, azt hogy a foltok mekkorák legyenek és milyen távolságra legyenek egymástól úgy állapították meg, hogy a modell világos arca mögött relatíve sötét háttér legyen.
Egyszerű és nagyszerű trükk, szemgyönyörködtető végeredmény. Próbáljátok ki, ez rendszervakukkal is lazán kivitelezhető (talán a kerek folt a háttéren valamivel nehezebb, de nem lehetetlen).
Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Drámai világítási trükk a Bowenstől

Tony Corbell az alábbi videóban bemutatja, hogyan lehet drámai portrévilágítást elérni, melyhez négy vakut használt fel.

Röviden a következő felállást mutatja be:

  1. Egy reflektoros, méhsejtrácsos vaku megy a modell arcára, mint főfény. Kemény fény, ráadásul a méhsejtrács miatt a fény ún. hotspotja (legvilágosabb foltja) nagyon kicsi, így ügyelni kellett arra, hogy a modell ne mozdítsa ki az arcát ebből a hotspotból
  2. Egy féligáteresztő sötét anyaggal kicsit kimaszkolták a főfény egy részét, a modell vállaitól lefelé, hogy tényleg csak az arcán legyen a fény nagyrésze.
  3. Egy méhsejtrácsos softboxszal alulról derítették a modell hasa, alkarja környékén lévő sötét árnyékokat, de csak gyenge teljesítményen, hogy “épp derengjen valami”.
  4. Két méhsejtrácsos, reflektoros vakuval egy-egy foltot világítottak a háttérre, azt hogy a foltok mekkorák legyenek és milyen távolságra legyenek egymástól úgy állapították meg, hogy a modell világos arca mögött relatíve sötét háttér legyen.
Egyszerű és nagyszerű trükk, szemgyönyörködtető végeredmény. Próbáljátok ki, ez rendszervakukkal is lazán kivitelezhető (talán a kerek folt a háttéren valamivel nehezebb, de nem lehetetlen).
Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.