Bemozdulás és vakuval fagyasztás egy képen

Karl Taylor és Urs Recher új Broncolor How-To videójában egy nagyon tetszetős technikát tárgyalnak, azt a felállást, amikor a képen egyszerre jelenik meg a bemozdult és az éles fotó egy mozgó témáról.

Az egész dolog lelke természetesen a második redőnyre szinkronizált vaku, hiszen a fényképezőgép sokáig exponál, így arra van szükségünk, hogy az expozíció végén villanjon a vaku, így a villanófénnyel “megfagyasztott”, ámde mozgó téma maga mögött húzza majd a bemozdulás csíkjait, amit a folyamatos fény okoz.

A tetszetős eredmény helyes világítás kérdése, melyet az alábbi videó taglal. Egy másik videóban láttam (és mutattam) egy jó trükköt (ld. itt), miszerint ha a téma viszonylag egyhelyben mozog (így saját magára exponálódna rá), akkor mozgassuk mi a kamerát, hogy rendes csíkot húzzon maga mögött. A videóban elhangzik hogy érdemes figyelembe venni az esetleges fehéregyensúly különbségeket, hiszen a folyamatos fény gyakran 3200K, a vakufény pedig 5500K, így nem lesz egyforma. Karlék egy fehér fényű HMI lámpát használnak, ha nincs ilyenünk, megtehetjük azt is, hogy a vakura teszünk CTO fóliát, hogy balanszba hozzuk a 3200K-es folyamatos fényünkkel. Ügyeljünk arra is, hogy a folyamatos fényünk lehetőleg csak a témánkat érje el, a környezetet ne (ezt maszkolással/flageléssel érhetjük el), különben a hosszú záridő miatt a mozgó témánkon kívül más dolgok is beexponálódnak a képen, ami nem lesz szép.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.