MEGOSZTÁS

Szerintem minden reklámfotósnak van egy Absolut vodka fotója, vagy valami ahhoz hasonló. Ez olyan, mint a szolfézs a zenészeknek. 😀 Karl Taylor és Urs Recher most megmutatja hogyan kell csinálni.

Először egy Bacardi üveget fotóznak. Vegyük észre (el is mondják), hogy nem softboxokat használnak a feladatra, hanem féligáteresztő plexi lapokat, hogy szép fényátemenetet kapjanak a palackon illetve a háttéren.

Érdemes még említést tenni az Absolut vodkás fotózásnál a tükrös lapról a palack alatt. Ez egy magasfényű fémfólióla, ami olyan, mint egy tükör, de az a nagy különbség a tükörhöz képest, hogy nincs dupla tükröződés a fotón. Egy sima tükörnél ugyanis az a helyzet, hogy adott egy üveg, illetve annak hátulján egy tükröződő bevonat, így ilyen esetben a rátett tárgy tükröződik a bevonaton is és magán az üvegen is. Ettől jobb a fémlap, mert ott csak egy tükröződést kapunk. Kérdés csak az, hogy hol lehet ilyet beszerezni… Papír verzióban javaslom a művészellátókat.

A harmadik feladat pedig egy hoszzúexpós, stroboszkóp móddal készült kép. Egy fekvő modellt festenek meg fénnyel. A kamera 20mp-ig exponál ezalatt a vaku negyven villanást végez és szépen körbejárják vele a modellt. Fontos ugye, hogy kétszer ugyanoda ne villantsanak, mert az jobban beexponálódna, illetve az is fontos, hogy semmilyen más fény ne legyen a teremben, mert 20 másodperces expónál tuti hogy be fog zavarni. Látható, hogy ők is extraszűk rekeszt használnak ennek elkerülése végett, emiatt pukkan akkorákat a vaku (max teljesítményen megy a szűk rekesz miatt).

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here