MEGOSZTÁS

Gigi Hadid topmodellt Monica May fotózta a Reebok számára. May elmagyarázza, hogyan segítette hozzá a világítási setupja ahhoz, hogy sokfajta képet tudjon lőni rövid idő alatt annak ellenére, hogy a napsütés nem volt épp együttműködő.

A fotózás a Roundhouse ügynökségen keresztül zajlott, a kreatív vezetők Joe Sundby, Mako Miyamoto voltak, Mike Toretta pedig a művészeti vezető.

Az eredeti cikket itt találjátok teljes hosszában, itt és most csak a tömör lényeget fordítottam le.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

Monica Mayt, aki fotós és rendező egyszemélyben, mozifilmes fotózási stílusa szokták felkérni a megrendelők. A mostani fotózáson melynek főszereplője Gigi Hadid, a Reebok reklámarca, több setupot is meglőttek, végigkövetve a kisasszony fitness edzésrutinját.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

A Roundhouse-tól, vagyis a Reebok reklámügynökségétől érkező kreatívok May portfóliójára jellemző képekre hivatkoztak, úgymint “hangulatos, könnyű, légies és meleg” stílusúak, ez volt a cél a mostani fotózáson is. Szerették volna, ha Hadid többféle cuccot visel többféle szituációban, úgymint megérkezés, ezdés, levezetés, pakolás a táskába, relaxálás az öltözőben. A helyszín egy raktárszerű épület volt New Jerseyben, aminek hatalmas osztott ablakai voltak. “Amikor a megrendelő »könnyű, légies és meleg« hangulatot emlegetett, egyből ez a környezet jutott eszembe.” – emlékezett May.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

Mivel októberben May a napsütésre nemigen számíthatott, így az volt a koncept, hogy lámpákat telepít az ablakon kívülre, és ezzel imitálja a betűző napot. Bent az épületben pedig olyan fény kellett, ami nagyjából lefedi Hadid mozgását, és minimális módosításokkal lehessen sokféle beállítást lőni vele.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

“Egy ilyen fotózásnál, amikor nagyon sok képet kell készíteni korlátozott időintervallumban, az időterv részletesen le van bontva: 10 perc erre a fotóra, 20 perc amarra. Felkészültnek kell lenni.” – mondja May.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

Maynek egy napja volt a helyszínkeresésre, illetve bejárni az ügyféllel a többszintes ipari területet. A prop-stylist öltözőszekrényeket telepített be, egy padot, és edzőfelszereléseket. A fotósnak eztán újabb egy napja volt megcsinálni a tesztvilágításokat, egy másik napja lefotózni néhány Reebok terméket, és további egy nap Hadidot fotózni a helyszínen.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

A belső tér méretei miatt May tudta, hogy rengeteg lámpára lesz szüksége, így rendelt egy 3,5 tonnás teherautót, egy nagy adag vakut, néhány HMI lámpát, amit egy másik helyszínen használt, amikor Hadidot az öltözőben fotózta.

Az “elővilágítós” napon May és csapata felállította a lámpákat kültéren és beltéren egyaránt, majd a csapat néhány tagját beállítva fénydublőrnek készített tesztfotókat. Az ablaküvegekre néhány helyen fóliákat ragasztottak, hogy megszórják vagy épp elszínezzék a beérkező fényt, és egy füstgép is volt a teremben, hogy némi homályt imitáljon a fotókon.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

A stáb 35 tagból állt a helyszínen, beleértve a fodrászokat, sminkeseket, a technikai személyzetet, Hadid asszisztensét, és egy csapatot, akik “kulisszák mögötti” videót forgattak.

Ami a fénytechnikát illeti, May a Broncolor Scoro 3200-at választotta beltérre, kültéren pedig Broncolor Pulso Twin fejeket (2x3200Ws) P65 reflektorral szerelve, 1/4 CT straw fóliával takarva, hogy meleg fény áradjon be az ablakon keresztül.

Beltérben két 6×6 méteres diffúz keretet állítottak fel, mindegyik mögött vakuk voltak fehér ernyőkkel. Ez a szett mindig a kamera mögé került elhelyezésre. May így azt az illúziót keltette, mintha lenne még egy világos fal a teremben, és arról verődik vissza az ablakfény. Ezen kívül egy fény volt még gurulós állványon, vagy asszisztens által kézben tartva, mely egy szűkített vaku volt arra az esetre, ha túl sötét, fekete ruhák voltak Hadidon, amit külön meg kellett világítani.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

May egy kézben tartott Nikon D810-et használt a fotókhoz, melynek képét monitorra lőtték ki. Obik terén 24-70-es és 70-200-as zoomokat váltogatott, illetve néhány fotóhoz fix 85mm-t. A legtöbb fotó 1/250s-on készült.

A retust és utómunkát az ügyfél intézte, bár a fotós adott némi instrukciót a retusőrnek. Photoshopot, Capture One-t és Lightroomhoz használtak a feldolgozáshoz.

A fotók egy részét Monica May weboldalán találjátok, illetve még néhány extra képet a cikk forrásoldalán, a PDN Online-on.

7 HOZZÁSZÓLÁS

    • Egy ügyesebb magyar fotós kihozta volna tized ennyiből, 5 emberrel, és még a fotók is jobbak lettek volna. 😀

      • …és keresett volna tizedennyit és utána sírna a szája, hogy milyen kegyetlen az élet, hogy mi magyarok tizedannyit keresünk, mint az világ nyugati felén dolgozó fotósok.
        Szóval akkor melyik fotós is az ügyesebb? Az amerikai, aki 35 fős stábot hoz össze, koordinálja a munkát, elkér milliókat és mindenki jól jár, vagy a magyar aki low-budgetbe tolja 5 emberrel (az hogy a fotók jobbak lesznek nem gondolnám, ezekkel a képekkel nincs semmi gond) aztán szidja a rendszert hogy mekkora genyóság, hogy 1,5 millióba kerül egy fényképezőgép?

          • Hát pedig látod…
            Hamar összejön ám egy nagy stáb, ebbe nem csak a fotóst meg a két asszisztensét kell érteni.
            1. fotós
            2. fotós első asszisztens
            3. fotós asszisztens (általános)
            4. fotós asszisztens (világítás)
            5. fotós asszisztens – talán – (világítás, grip)
            6. modell
            7. modell ügynöke/asszisztense
            8. ügyfél (art director)
            9. ügyfél (kreatív igazgató)
            10. make-up artist (ha több modell van több sminkes is lehet)
            11. sminkes asszisztens
            12. hairstylist (ha több modell van, több fodrász is lehet)
            13. fodrász asszisztens
            14. stylist
            15. stylist asszisztens
            16. props stylist/lakberendező
            17. props stylist asszisztens

            Ahol közel 20 ember jelen van ott már kell kiszolgálószemélyzet is:
            18. catering
            19. catering segéd akár
            20. sofőr 1
            21. sofőr 2
            22. cipekedőemberek

            A cikkben említenek BTS videót készítő embereket mint stábtagokat:
            23. operatőr 1
            24. operatőr 2
            25. hangtechnikus
            26. asszisztens 1
            27. asszisztens 2

            Ha egy bérelt ipari csarnokban 27 ember jelen van, 15 autóval érkezik, és legalább két furgonnyi technikát használ, ott biztosan kitelepül az ingatlan tulajdonosan, vagy képviselője, de minimum odaküldenek valami embert aki tudja hol lehet kapcsolni az áramot, mit kell csinálni ha baj van, hogy nyílik az ablak, hol van a WC, hova lehet parkolni, hogyan lehet becuccolni stb.
            Szóval…
            28. helyi emberke 1
            29. helyi emberke 2

            Ez már majdnem 30. És igen, a fotósnak két-három segédje van csak a 30 emberből. Így működik ez a dolog amikor van rá pénz és idő. Ha nincs akkor a fotós egyedül érkezik, a sminkes, fodrász, stylist egyedül érkezik, ha több modell van akkor zsinórban csinálják őket amíg az egyiket csinálják addig azzal fotóznak ki már készen van. Az ügyfél ki se megy, art directorról, kreatív igazgatóról nem is hallottak, hiszen az ügyvezető intéz mindent egyszemélyben a cégnél jó magyar módra, hiszen ő mindenhez ért. BTS videó nem készül max a fotós asszisztense lő pár snittet a telefonjával az Instára/Facebookra. A modell(ek) egyedül érkezik/érkeznek. Ha már nincs sok ember, nem kell catering se, a helyszínen csak egy portás van aki kint marad a sorompónál és azt mondja ha valami van szóljanak. És ennyi.
            De amikor Gigi Hadid óradíja 1 millió Ft, meg mondjuk a fotós is közel ennyibe kerül óránként (most csak mondtam valamit), akkor van 30 fős stáb, akkor van “elővilágítási nap”, van helyszínbejárás, vagy technikai személyzet és ha megjön Gigi Hadid (ne adj isten rajta kívül még két hasonló óradíjú modell) akkor ott élére áll minden, hogy 2-3 óra alatt meg lehessen csinálni az egész anyagot, különben k.vasokba kerül. Ott kész öteletek vannak és nem akkor találjuk ki mi legyen, amikor elkészült a modell és beáll a setbe.
            Ez a különbség…

  1. Ja és persze nem azt mondom, hogy minden fotózás így megy az USA-ban. De magas szinten, worldwide reklámkampányokhoz multicégeknek, egy komolyabb Vogue vagy Harpers anyag fotózása az rendszerint ilyen.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here