MEGOSZTÁS

Gigi Hadid topmodellt Monica May fotózta a Reebok számára. May elmagyarázza, hogyan segítette hozzá a világítási setupja ahhoz, hogy sokfajta képet tudjon lőni rövid idő alatt annak ellenére, hogy a napsütés nem volt épp együttműködő.

A fotózás a Roundhouse ügynökségen keresztül zajlott, a kreatív vezetők Joe Sundby, Mako Miyamoto voltak, Mike Toretta pedig a művészeti vezető.

Az eredeti cikket itt találjátok teljes hosszában, itt és most csak a tömör lényeget fordítottam le.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

Monica Mayt, aki fotós és rendező egyszemélyben, mozifilmes fotózási stílusa szokták felkérni a megrendelők. A mostani fotózáson melynek főszereplője Gigi Hadid, a Reebok reklámarca, több setupot is meglőttek, végigkövetve a kisasszony fitness edzésrutinját.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

A Roundhouse-tól, vagyis a Reebok reklámügynökségétől érkező kreatívok May portfóliójára jellemző képekre hivatkoztak, úgymint “hangulatos, könnyű, légies és meleg” stílusúak, ez volt a cél a mostani fotózáson is. Szerették volna, ha Hadid többféle cuccot visel többféle szituációban, úgymint megérkezés, ezdés, levezetés, pakolás a táskába, relaxálás az öltözőben. A helyszín egy raktárszerű épület volt New Jerseyben, aminek hatalmas osztott ablakai voltak. “Amikor a megrendelő »könnyű, légies és meleg« hangulatot emlegetett, egyből ez a környezet jutott eszembe.” – emlékezett May.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

Mivel októberben May a napsütésre nemigen számíthatott, így az volt a koncept, hogy lámpákat telepít az ablakon kívülre, és ezzel imitálja a betűző napot. Bent az épületben pedig olyan fény kellett, ami nagyjából lefedi Hadid mozgását, és minimális módosításokkal lehessen sokféle beállítást lőni vele.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

“Egy ilyen fotózásnál, amikor nagyon sok képet kell készíteni korlátozott időintervallumban, az időterv részletesen le van bontva: 10 perc erre a fotóra, 20 perc amarra. Felkészültnek kell lenni.” – mondja May.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

Maynek egy napja volt a helyszínkeresésre, illetve bejárni az ügyféllel a többszintes ipari területet. A prop-stylist öltözőszekrényeket telepített be, egy padot, és edzőfelszereléseket. A fotósnak eztán újabb egy napja volt megcsinálni a tesztvilágításokat, egy másik napja lefotózni néhány Reebok terméket, és további egy nap Hadidot fotózni a helyszínen.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

A belső tér méretei miatt May tudta, hogy rengeteg lámpára lesz szüksége, így rendelt egy 3,5 tonnás teherautót, egy nagy adag vakut, néhány HMI lámpát, amit egy másik helyszínen használt, amikor Hadidot az öltözőben fotózta.

Az “elővilágítós” napon May és csapata felállította a lámpákat kültéren és beltéren egyaránt, majd a csapat néhány tagját beállítva fénydublőrnek készített tesztfotókat. Az ablaküvegekre néhány helyen fóliákat ragasztottak, hogy megszórják vagy épp elszínezzék a beérkező fényt, és egy füstgép is volt a teremben, hogy némi homályt imitáljon a fotókon.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

A stáb 35 tagból állt a helyszínen, beleértve a fodrászokat, sminkeseket, a technikai személyzetet, Hadid asszisztensét, és egy csapatot, akik “kulisszák mögötti” videót forgattak.

Ami a fénytechnikát illeti, May a Broncolor Scoro 3200-at választotta beltérre, kültéren pedig Broncolor Pulso Twin fejeket (2x3200Ws) P65 reflektorral szerelve, 1/4 CT straw fóliával takarva, hogy meleg fény áradjon be az ablakon keresztül.

Beltérben két 6×6 méteres diffúz keretet állítottak fel, mindegyik mögött vakuk voltak fehér ernyőkkel. Ez a szett mindig a kamera mögé került elhelyezésre. May így azt az illúziót keltette, mintha lenne még egy világos fal a teremben, és arról verődik vissza az ablakfény. Ezen kívül egy fény volt még gurulós állványon, vagy asszisztens által kézben tartva, mely egy szűkített vaku volt arra az esetre, ha túl sötét, fekete ruhák voltak Hadidon, amit külön meg kellett világítani.

Fotó: Reebok / Monica May – monicamayphotography.com

May egy kézben tartott Nikon D810-et használt a fotókhoz, melynek képét monitorra lőtték ki. Obik terén 24-70-es és 70-200-as zoomokat váltogatott, illetve néhány fotóhoz fix 85mm-t. A legtöbb fotó 1/250s-on készült.

A retust és utómunkát az ügyfél intézte, bár a fotós adott némi instrukciót a retusőrnek. Photoshopot, Capture One-t és Lightroomhoz használtak a feldolgozáshoz.

A fotók egy részét Monica May weboldalán találjátok, illetve még néhány extra képet a cikk forrásoldalán, a PDN Online-on.

8 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Egy ügyesebb magyar fotós kihozta volna tized ennyiből, 5 emberrel, és még a fotók is jobbak lettek volna. 😀

    • …és keresett volna tizedennyit és utána sírna a szája, hogy milyen kegyetlen az élet, hogy mi magyarok tizedannyit keresünk, mint az világ nyugati felén dolgozó fotósok.
      Szóval akkor melyik fotós is az ügyesebb? Az amerikai, aki 35 fős stábot hoz össze, koordinálja a munkát, elkér milliókat és mindenki jól jár, vagy a magyar aki low-budgetbe tolja 5 emberrel (az hogy a fotók jobbak lesznek nem gondolnám, ezekkel a képekkel nincs semmi gond) aztán szidja a rendszert hogy mekkora genyóság, hogy 1,5 millióba kerül egy fényképezőgép?

        • Hát pedig látod…
          Hamar összejön ám egy nagy stáb, ebbe nem csak a fotóst meg a két asszisztensét kell érteni.
          1. fotós
          2. fotós első asszisztens
          3. fotós asszisztens (általános)
          4. fotós asszisztens (világítás)
          5. fotós asszisztens – talán – (világítás, grip)
          6. modell
          7. modell ügynöke/asszisztense
          8. ügyfél (art director)
          9. ügyfél (kreatív igazgató)
          10. make-up artist (ha több modell van több sminkes is lehet)
          11. sminkes asszisztens
          12. hairstylist (ha több modell van, több fodrász is lehet)
          13. fodrász asszisztens
          14. stylist
          15. stylist asszisztens
          16. props stylist/lakberendező
          17. props stylist asszisztens

          Ahol közel 20 ember jelen van ott már kell kiszolgálószemélyzet is:
          18. catering
          19. catering segéd akár
          20. sofőr 1
          21. sofőr 2
          22. cipekedőemberek

          A cikkben említenek BTS videót készítő embereket mint stábtagokat:
          23. operatőr 1
          24. operatőr 2
          25. hangtechnikus
          26. asszisztens 1
          27. asszisztens 2

          Ha egy bérelt ipari csarnokban 27 ember jelen van, 15 autóval érkezik, és legalább két furgonnyi technikát használ, ott biztosan kitelepül az ingatlan tulajdonosan, vagy képviselője, de minimum odaküldenek valami embert aki tudja hol lehet kapcsolni az áramot, mit kell csinálni ha baj van, hogy nyílik az ablak, hol van a WC, hova lehet parkolni, hogyan lehet becuccolni stb.
          Szóval…
          28. helyi emberke 1
          29. helyi emberke 2

          Ez már majdnem 30. És igen, a fotósnak két-három segédje van csak a 30 emberből. Így működik ez a dolog amikor van rá pénz és idő. Ha nincs akkor a fotós egyedül érkezik, a sminkes, fodrász, stylist egyedül érkezik, ha több modell van akkor zsinórban csinálják őket amíg az egyiket csinálják addig azzal fotóznak ki már készen van. Az ügyfél ki se megy, art directorról, kreatív igazgatóról nem is hallottak, hiszen az ügyvezető intéz mindent egyszemélyben a cégnél jó magyar módra, hiszen ő mindenhez ért. BTS videó nem készül max a fotós asszisztense lő pár snittet a telefonjával az Instára/Facebookra. A modell(ek) egyedül érkezik/érkeznek. Ha már nincs sok ember, nem kell catering se, a helyszínen csak egy portás van aki kint marad a sorompónál és azt mondja ha valami van szóljanak. És ennyi.
          De amikor Gigi Hadid óradíja 1 millió Ft, meg mondjuk a fotós is közel ennyibe kerül óránként (most csak mondtam valamit), akkor van 30 fős stáb, akkor van “elővilágítási nap”, van helyszínbejárás, vagy technikai személyzet és ha megjön Gigi Hadid (ne adj isten rajta kívül még két hasonló óradíjú modell) akkor ott élére áll minden, hogy 2-3 óra alatt meg lehessen csinálni az egész anyagot, különben k.vasokba kerül. Ott kész öteletek vannak és nem akkor találjuk ki mi legyen, amikor elkészült a modell és beáll a setbe.
          Ez a különbség…

  2. Ja és persze nem azt mondom, hogy minden fotózás így megy az USA-ban. De magas szinten, worldwide reklámkampányokhoz multicégeknek, egy komolyabb Vogue vagy Harpers anyag fotózása az rendszerint ilyen.

  3. Minden klassz,csak az előítéletektől hemzsegő jelzőktől elvész az értelme,tanulsága a cikknek.Nem értek egyet a “jó magyar módra” jelzővel,mert egyáltalán nem nemzeti hiányosság a becstelenség,hanyagság,stb hanem igenis emberi tényező! Tud valaki csak olyat mondani ami kizárólag Magyarra lenne igaz(negatív Hungarikum)?! Vagy bármely más nemzetre? Más tekintetben meg a Maygarok igenis az emberiség bölcsője részét képezte,és eleve népességre bontva minden olimpián és világversenyen is mi lettünk volna az arany érem, mi találtunk fel kvázi mindent ami forog,ír,vagy épp áll…A nyelvünk,lányaink,költészetünk,,,,,nem sorolom,bőven van mire büszkének lennünk, nem kéne feltétlen azoknak hitelt adni akik lehúzzák a nemzetet,elhazudják a történelmünket,vesztes csatáinkat nemzeti ünneppé teszik,és páratlan meghurcolásnak teszik ki a Magyarokat. Ennek ellenére még itt vagyunk,és vitatkozhatunk egy remek cég csődbemeneteléről,ami szomorú,de ez van jönnek ,és teret nyernek a kínai termékek. Egyébként én használok kioldókat,meg egyéb studiotechnikai felszereléseket,és eddig hibátlanul működnek,ha néha nehézkesek is ebben de van előrelépés,talán a nagy lemaradásuk okán erőteljesebben iramban jönnek fel. Bocs a hosszú esszéért nem így terveztem,de hat ez van 🙂

    • Ööö, ezt egy picit túlgondoltad azt hiszem 😀
      1. nem tudom a fenti cikkben (fotózás Gigi Hadiddal) milyen előítéletek szerepelnek. Főleg nem a magyarokra, hiszen ez egy külföldi cikk, melyet zanzásítva lefordítottam édes drága nagybetűs Magyar szeretett nagybetűs Anyanyelvünkre. (dobtam egy keresztet közben és felnéztem az Úrra mintegy megerősítést kérvén, hogy mindent jól írtam-e le…:D bocs ezt nem hagyhattam ki)
      2. A jó magyar módra nem előítélet. Az előítélet azt jelenti, hogy valamit előre megítélnénk, mielőtt megismertük volna. 36 éve élek itt, megtapasztaltam már sokszor azt amiről írok. Ez nem előítélet, hanem “utóítélet” amire Szép Magyar Anyanyelvünk azt mondja “tapasztalat”. Tök független a forgó író és álló dolgoktól amit Mi Magyarok Találtunk Fel és a Csatáinktól amiket Mi Veszítettünk el. De még az Olimpiai Fényes Magyar Aranyainktól is. Szimplán csak a magyar…uhh bocsánat (kereszt!)…Magyar átlag nép rafkósabb, faszarágibb, igénytelenebb, mint mondjuk egy amerikai. Nem az olimpiai élsportolókról beszélek és nem a feltalálókról. Az átlagemberről. Azon egyszerű oknál fogva ilyen, hogy csóróbb mint az amerikai. Épp a minap fogalmaztam meg azt a Magyar Bölcsességet, miszerint “Amíg kilóg a s.gged a gatyából, addig lesz.rod mit játszanak a színházban.” Ebben minden benne van. Amíg számít hogy valami 80ezer Ft vagy 150ezer Ft, addig nem lesz igény a szebbre-jobbra. Addig trükközés lesz, hogy minél olcsóbb legyen, addig jó lesz a közepes is, csak legyen valami, addig kiszámlázzuk 150ért és megcsináljuk 80-ért a többit meg zsebretesszük. Ez van. Egy ismerősöm épp most rakott ki egy sztorit. Fotós srác, a hobbijáról mesélt. Egy a hobbijához kapcsolódó sportszergyártó magyar képviselete szponzorálni akarta képekért, sztorikért cserébe. Ki akarta szúrni a szemét valami 3 saját márkás pulóverrel meg egy hangos köszönömmel. Aztán a külföldi anyacég valahogy kiszúrta a próbálkozást, google translate-tel lefordították a levelezést. Majd kirúgták a magyar képviselet emberét és megkeresték közvetlenül a srácot, hogy az ajánlat még él a képekért sztorikért, de természetesen nem 3 pulóver a fizettség, hanem többezer euro értékű felszerelés, korlátlan ruházat neki és a sporttársainak is, és ezen felül jelentős vásárlási kedvezmény a termékekből. Na ez a különbség a magyar és a “nyugati” között. Ha a magyar csak ennyire gondolt, akkor faszarági. Ha a magyar tudta nagyon jól mi jár ezzel a szponzorációval, csak ki akarta szúrni a kolléga szemét 3 pulcsival a többit meg zsebretette volna okosban, akkor meg rafkós. Egyik se jobb. A magyarnak nem a végeredmény számított. A külföldi meg azt akarta hogy motivált legyen a kolléga, hogy szép eredmény szülessen és hosszú távon ez kifizetődik. Ez a különbség. Nem az olimpiai arany, meg a vesztes csaták.
      3. Hogy jonnek ide a kínai kioldók?

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here