MEGOSZTÁS

A Broncolor kulisszák mögötti videósorozatában Karl Taylor és Urs Recher két parfümös üveget fotóznak be egészen különleges módon. Első blikkre nem tűnik bonyolult fotónak, de aztán jönnek a megoldandó problémák…mint a legtöbb tárgyfotózás esetében.

Ilyen szituációkban van szükség leginkább a kreativitásra. A videó címe Perfume Refraction, vagyis fénytörés a parfümös üvegen. A főfény a képen egy fresnel lencsés szűkítővel felszerelt vaku. Ez egy határozott fénynyalábot bocsát ki magából, ami kis szöget zár be, és a szélein a fresnel optika miatt szépen, fokozatosan fogy el a fény. Ez a fény törik meg a parfümös üvegen szép, hosszú, belül fénylő árnyékokat vetve a fehér felületre.

Itt jön az első bibi. Az árnyékok nagyon sötétek, így egy kicsit ki kell világítani őket. Az számomra egy kicsit kérdéses, hogy Karl e tekintetben nem lőtt-e ágyúval verébre, de a dolog szépen működött. Hatalmas, féligáteresztő pauszpapírokkal vette körbe a tárgyasztalt, hátulról, oldalról és felülről, ezeket pedig sima alapreflektoros vakuval világította meg, így mindegyiken középen hotspot alakult ki, ami a szélek felé fokozatosan elfogy. Azért mondom, hogy ágyúval verébre, mert ez a módszer inkább fémes és üvegfelületeknél jó móka, amikor a tükröződésekben nem softboxokra jellemző éles csíkokat látunk, hanem szépen elfogyó highlightokat. Itt azonban a parfümös üvegeken ez annyira nem érvényesül, csak az árnyékok lettek kivilágosítva, amit szerintem egyszerűbben is meg lehetett volna oldani, dehát Karl a mester, fölfelé pedig nem kérdezünk. 😉

A következő megoldandó probléma az átlátszó kupakok voltak, melyek átlátszóságuk révén beleolvadtak az alapfelület fehérségébe. Erre egy nagyon egyszerű, de nagyszerű trükköt mutatott be Karl, egy méretre vágott, ezüstszínű ragasztószalagot tett a hátuljukra, így mindjárt jó lett az eredmény.

A következő buktató a kósza tükröződés volt baloldalon az árnyékban: a fresneles vaku fénye visszaverődött a parfümös üveg oldaláról. Erre a megoldás megintcsak halálegyszerű volt, amire álmomban nem gondoltam volna: matt lakkal fújta be az üveg oldalát, így megszüntette a tükröződést. Megtehette, hiszen ez az oldal nem látszik a fotón.

Eztán már csak a parfümösüvegek nyakán lévő fém masnikat kellett szépen bevilágítani, ezt Karl egy külön fotóval oldotta meg, és a kettő képből készített kompozitot Photoshopban a végleges eredményhez.

Csak szerintem lett volna megoldás az, ha felül lévő diffúz keretet lejjebb ereszti így nem csak az árnyékokat világosítja ki, de tükröződne is szépen a masnikban, miután a kamera 90 fokban lefelé nézett, így az üvegek fölött lévő felült tükröződne a fémes felületekben? Két legyet egy csapásra? Ki tudja…?

Mi már próbáltuk egyszer egy kollégával kísérletezésképpen utánozni Karl Taylor néhány stúdiófotóját, és még a legegyszerűbbek is csúfos kudarcba fulladtak. Könnyűnek tűnik, de sosem könnyű a termékfotózás.

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..