MEGOSZTÁS

Hivatalos a hír, hogy csődeljárás alá került a Hensel-Visit GmbH.

A cég a saját weboldalán tette közzé angol nyelven a hírt, de beszámolt róla németül a Profifoto weboldal is, miszerint a Hensel-Visit GmbH & Co. KG csődeljárást kért a Würzburgi bíróságtól, mert a cég fizetésképtelenné vált.

A csődeljárás nem jelenti automatikusan a cég megszűnését, ilyenkor egy csődbiztost neveznek ki hivatalból, aki a cégvezetéssel karöltve igyekszik rendezni az eljárás alatt lévő cég fizetési nehézségeit, és közreműködik egy esetleg átstrukturálásban…vagy épp a problémamentes megszűnésben.

A Hensel ügyvezető igazgatója, Guido Putkammer nyilatkozata alapján elsődleges céljuk az átszervezés, és az, hogy a Hensel megerősödve jöjjön ki a reorganizációból, és folytathassa eddig megszokott működését. A nyilvánosságra hozott információk szerint idén szeptemberig szándékoznak befejezni az átszervezést, de addig is a vállalat – a csődbiztos felügyelete alatt – üzemel tovább.

A Hensel az anyagi nehézségek okaként a nem kielégítő eladási statisztikákat, továbbá a magas fejlesztési költségeket jelölte meg.

Eddig a hivatalos verzió. Én meg csak annyit tudok hozzátenni, hogy “megmondtam”. Tavaly november közepén írtam ezt a Hensel Certo stúdióvakuk bemutatása kapcsán:

“A KÍNAI KONKURENCIA MELLETT VÉLEMÉNYEM SZERINT ROSSZ ÚTON JÁR A HENSEL, HA ÁRBAN AKAR VERSENYEZNI.

Sem a Profoto, sem a Broncolor nem ezt teszi, hanem próbálnak egy magasabb minőséget képviselni, és több-kevesebb sikerrel ugyan, de olyan innovációs technológiákat felmutatni, amit Kína egyelőre nem tud/akar produkálni. Aki árban kezdett versenyezni Kínával, az meghalt. Aki nem akart versenyezni, de azt gondolta a hírnevéből majd megél, az is meghalt.

Visszatérve a fenti beszélgetésre, bizony megállapítottuk, hogy ha semmi nem változik, akkor nagy eséllyel a Hensel lesz a következő a sorban, aki kénytelen lesz lehúzni a rolót. Ennek előjelei már vannak, ám igazán kár lenne értük, mert a Hensel egy nagyon minőségi és megbízható vakumárka.

Szóval ha valaki esetleg félreértette volna, a fenti cikkben nem arról beszéltünk, hogy a Hensel ne lenne jó, csupán arról, hogy rossz üzletpolitikát követnek és egyszerűen külső szemlélőként nem is lehet megérteni, hogy ezek a patinás márkák miért nem lépnek? Látják, hogy mit csinálnak a kínaiak, látják hogy mi történik azokkal akik azt gondolják, hogy “majd a márkanévből meg a hírnevünkből megélünk” és mégsem tesznek semmit….mintha dunsztosüvegben élnének. Aztán meg persze megy a csodálkozás, hogy XY csődejárást jelentett be, XY-t eladták egy kínai befektetőnek vagy éppen jogutód nélkül megszűnt és megköszönte a felhasználók 50-60-80 évig tartó hűségét…”

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..